26
مه

برای بازسازی منزل خود آماده شوید

بازسازی خانه یک پروژه بزرگ است که می تواند به سادگی شروع شود. شما شاید در صبح روز شنبه یک گوشه از موکت را کنار بزنید و ناگهان یک ایده و چراغ در ذهن شما روشن شود : چرا این کفپوش چوبی را تعویض نکنید؟

شش ماه بعد ، شما در مجتمع مسکونی خود خرابی دیوار ها ، کف پوش ها و اتاق خواب ها را مشاهده می کنید و این تصمیم را میگیرید که خانه پر زرق و برق و مجلل خود را تعمیر کنید و از هزینه اضافی برای تغییر منزل خود جلوگیری کنید.

بازسازی کامل یک مجتمع مسکونی یک کار بسیار پیچیده و حساس است . این کار یا نباید انجام شود یا اگر تصمیم به انجام این کار گرفتیم باید به دقت و درستی انجام دهیم و یک گروه معماری حرفه ای را برای این کار انتخاب کنیم . بازسازی منزل و ساختمان باید با یک دید باز و داشتن ایده قبلی و واضح و یک برنامه ریزی حساب شده انجام شود تا یک پروژه موفق به انجام برسد.

۱- در قدم اول باید تصمیم بگیرید این کار را خودتان انجام می دهید و یا یک تیم حرفه ای را برای این کار استخدام می کنید.

شما برای اجرای بازسازی منزل خود یا این پروژه را به یک تیم حرفه ای و یک پیمانکار حرفه ای می سپارید و افراد حرفه ای را برای این کار انتخاب میکنید و یا خودتان این کار را انجام می دهید و یا اینکه ترکیبی از این دو را انجام می دهید و به کمک یک پیمانکار و همکاری خودتان این کار انجام خواهد شد.

شما باید این نکته را در نظر داشته باشید که این پروژه یک نوسازی و بازسازی کامل منزل است ، شما احتمالا نخواهید توانست تمام کار را خودتان به تنهایی انجام دهید ، حتی یک پیمانکار متخصص و حرفه ای هم باید برای قسمت های مختلف خانه از متخصصین در آن حوزه استفاده کند ، پروژه هایی مانند لوله کشی و یا قسمت الکتریکی و برق کشی منزل .

افراد حرفه ای به جای استفاده از پیمانکاران گران قیمت که قیمت های نجومی را به متقاضیان پیشنهاد می دهند از پیمانکاران و مجریانی استفاده می کنند که توسط دیگران به آنها معرفی شده باشد و یا از طریق تبلیغات با آنها آشنا شده اند. از انجا که تمام پروژه های نوسازی ساختمان دارای قسمت های یکسانی نیست شما باید انتخاب کنید که خودتان تمام این کارها را انجام خواهید داد و یا افراد حرفه ای را برای این کار استخدام می کنید.

خوب است این را بدانید که یکی از راههای کاهش هزینه برای شما این است که برخی از موارد بازسازی ساختمان را که می توانید خودتان انجام دهید. البته این مورد باید به گونه ای باشد که با کارهای همزمانی که مجری پروژه انجام می دهد در تضاد نباشد و برای پیمانکار وقفه و مشکل ایجاد نکند. در این صورت پیمانکار با این پیشنهاد شما مشکلی نخواهد داشت.( به طور مثال نقاشی قسمت آشپزخانه منزل خود را اگر آشنایی دارید خودتان می توانید انجام دهید و از این قبیل مسائل)

 

 ۲- برای هزینه های لازم پروژه خود برنامه ریزی انجام دهید.

پروژه بازسازی منزل شما بعضا بیشتر از آن چیزی که شما فکر میکنید هزینه دارد . بنابر این بهتر است به موارد مختلفی برای تامین این هزینه فکر کنید تا بتوانید هزینه مالی پروژه خود را فراهم کنید ، این موارد ممکن است از صرفه جویی در هزینه ماهیانه منزل و یا حق التحصیلی ساده باشد تا گرفتن یک وام متعلق به خانه برای انجام بازسازی منزل خود.

۳-ارزش مالی کارهایی که برای بازسازی خانه خود انجام میدهید را محاسبه کنید.

امروزه اکثر صاحب خانه های ایرانی حداقل یکبار خانه خود را فروخته اند و جا به جا شده اند. روزهایی پیش آمده که صاحب خانه ها از وام مسکن چندین ساله خود خلاص شده اند و تصمیم به تعویض خانه گرفته اند ، پس این نکته را در نظر داشته باشید که شما نه تنها این خانه را برای خودتان بازسازی می کنید بلکه برای افرادی که در آینده این خانه را از شما می خرند نیز هزینه می کنید پس چه بهتر که به بهترین شکل این کار را انجام دهید و هزینه را بر روی ارزش خانه حساب کنید.

4- ایمنی را جدی بگیرید

به مسائل ایمنی دقت لازم را داشته باشید تا اتفاقات ناگواری پیش نیاید که پشیمانی به بار بیارد. اجتناب از آشفتگی در هنگام نقاشی منزل خانه به همان اندازه اهمیت دارد که برای تمیز نگه داشتن قسمت های تمیز خانه خود برای جلوگیری از رسیدن گرد و غبار باید برنامه بریزید