10
جولای

ارتباطات بی‌سیم و سیستم خانه هوشمند

مروزه با پیشرفت تکنولوژی انسان می‌‌‌‌‌‌تواند اعمالی را انجام دهد که مردم گذشته حتی فکرش را هم نمی‌توانستند بکنند. پیشرفت علم موجب شده است انسان کنترل هر چیزی را به دست بگیرد و علم را برای آسان کردن زندگی و افزایش راحتی خود به کار بگیرد. در دنیای امروز به دلیل وجود مشغله فراوان و حضور کم‌تر مردم در خانه‌های خود و وقت‌گذرانی در محل کار و … ، به سیستمی نیاز است که انسان بتواند منزل خود را در طول روز کنترل کند. در هنگام سفر نیز کنترل منزل و لوازم آن ضروری است. وسایل منزل شما هر چند کوچک باشند برای شما با ارزش هستند و در گرانی این روزها و افزایش قیمت‌ها باید از آن‌ها به خوبی نگهداری کرد. امروزه سیستمی طراحی شده است که شما می‌توانید به وسیله تلفن همراه خود، از هر جای دنیا خانه و لوازم آن را کنترل کنید

  • زنگ درب را در هر جای دنیا پاسخ دهید!

ممکن است زمانی که در خانه نیستید کسی زنگ درب شما را فشار دهد و نداند که در منزل خود نیستید. با داشتن سیستم بی‌سیم doorbell video می‌توانید زنگ درب را از تلفن همراه خود پاسخ دهید و با فرد منتظر صحبت کنید. doorbell video دوربین بی‌سیمی است که به دوربین آیفون درب منزل شما متصل است و شما می‌توانید فرد پشت در را از طریق آن ببینید. این سیستم برای زمانی که بسته‌ای برای شما می‌آید هم بسیار مناسب است. ممکن است بسته پستی شما زمانی برسد که شما در ترافیک گیر افتاده‌اید! در این زمان می‌توانید درب را برای پستچی باز کنید و اجازه دهید پستچی بسته را پشت درب شما بگذارد و سپس درب را ببندد.

  • سیستم الکترونیکی منزل خود را کنترل کنید

با استفاده از سیستم ارتباطات بی‌سیم هوشمند، می‌توانید لوازم الکتریکی منزل خود را کنترل کنید. ممکن است بعد از خروج از خانه فراموش کنید که برق را خاموش کنید. با مجهز بودن منزل شما به این سیستم دیگر جای نگرانی و هدر رفتن انرژی وجود ندارد. شما می‌توانید به آسانی لامپ‌ها، لوازم برقی مثل تلویزیون و … را به وسیله نرم‌افزارهای کنترل بی‌سیم روشن و خاموش کنید. این سیستم دارای راهنمای صرفه‌جویی مصرف انرژی است و می‌توانید در جداول مخصوصی که در برنامه موجود است میزان مصرف انرژی هر وسیله را ببینید. همچنین ممکن است در هوای تابستانی بخواهید قبل از ورودتان به خانه، سیستم خنک‌کننده هوای منزلتان را خنک و مرطوب کند. با استفاده از سیستم ارتباطات بی‌سیم می‌توانید هر وقت که اراده کردید، کولر را روشن کنید! همچنین در هوای سرد و زمستانی می‌توانید سیستم گرمایشی را قبل از ورودتان به خانه فعال کنید.

  • کنترل ترموستات از راه دور

با استفاده از سیستم ارتباطات بی‌سیم خانه هوشمند می‌توانید ترموستات هوشمندی که در خانه نصب کرده‌اید را خاموش و یا روشن کنید. با استفاده از این قابلیت می‌توانید در صورت فراموشی خاموش کردن ترموستات، بیرون از منزل این کار را انجام دهید و همچنین دمای منزل خود را تنظیم کنید.

  • آبیاری باغچه و گیاهان

اگر علاقه‌مند به گیاهان مختلف هستید و در منزل خود از گیاهانی نگهداری می‌کنید و یا باغچه‌ای در حیاط خلوت منزل خود دارید، دیگر نیاز نیست نگران فردی باشید که به موقع گیاهانتان را آبیاری کند. برنامه‌هایی در این زمینه وجود دارد که میزان رطوبت خاک را اندازه‌گیری می‌کند تا آبیاری با توجه به الگوی آب و هوایی انجام شود! با استفاده از سیستم ارتباطات بی‌سیم می‌توانید گیاهان خود را در هنگام مسافرت و دور بودن از خانه زنده نگه‌دارید.

  • هشدار در رابطه با دود و آتش

بدترین خطری که می‌تواند منزل شما را تهدید کند، آتش‌سوزی است. در صورت بالا رفتن سطح مونوکسید کربن منزل شما، سیستم هشدار فعال می‌شود. علاوه بر سیستم بی‌سیم هشدار دود و آتش، سیستمی برای پایین آمدن میزان مونوکسید کربن وجود دارد. در صورتی که آتشی در اثر سهل‌انگاری در استفاده از لوازمی که خطر آتش‌سوزی دارند و یا اتصالات برقی که موجب آتش‌سوزی می‌شوند، ایجاد شود، سیستم هشدار، شما را مطلع می‌سازد و خود نیز فعال می‌شود تا آتش را خاموش کند. شما نیز در این هنگام می‌توانید با آتش‌نشانی تماس بگیرید!

  • کنترل آکواریوم به وسیله سیستم ارتباطات بی‌سیم خانه هوشمند

با استفاده از این سیستم می‌توانید به راحتی به ماهی‌های خود غذا دهید. علاوه بر تغذیه اتوماتیک، امکان پاک‌سازی و کنترل اوزون نیز توسط این سیستم وجود دارد.

  • درب خود را بدون کلید قفل کنید

آیا تا به حال این اتفاق برای شما افتاده است که در مسیر خود شک کنید که درب خانه را قفل کرده‌اید یا نه؟ دیگر نیازی نیست نگران این مسئله باشید! شما در تلفن همراه خود یک کلید اضافی مجازی دارید. دیگر نیازی نیست مضطرب شوید و یا برای قفل کردن درب دوباره به خانه برگردید.