• تلفن: 560 320 26 - 021
  • ساعات کاری: 09:00-18:00

برنامه های آینده

  • خانه
  • /
  • برنامه های آینده

فناوری نانو در صنعت ساخت و ساز

فناوری نانو نويد بخش پيشرفت هاي چشمگيري در زمينه هاي مختلف علمي و صنعتی و از جمله صنعت ساخت و ساز است.این فناوری، فرصتهای فراوانی را جهت تقویت رقابت در صنعت ساخت و ساز نظیر ساخت و ساز سریعتر، مطمئنتر، مطلوبتر، پایدارترو مقرون به صرفه تر را فراهم کرده است. فناوری نانو تقریبا در تمام بخشهای ساختمان شامل اسکلت، نما،سیستمهای ساختمانی و طراحی داخلی کاربرد دارد. استفاده از این فناوری در صنعت ساختمانموجب تولید مصالح ساختمانی چند منظوره با کارایی بالا شده و ضمن ایجاد ارزش افزوده باعث افزایش دوام و کیفیت مصالح ساختمانی شده است. این فناوری از دو جهت به صنعت ساختمان کمک میکند:نخست، بهینه سازی و ارتقای عملکردی فناوریهای موجود. دوم، ارائه گروه جدیدی از فناوریها و عملکردها که پیش از ظهور فناوری نانو ممکن نبوده است. بنابراین از مزایای کاربرد فناوری نانو در صنعت ساختمان میتوان به افزایش کیفیت مصالح، صرفه جویی در مصرف انرژی و به تبع آن صرفه جویی اقتصادی اشاره کرد. براساس نتایج منتشر شده از مطالعات، در ۱۰ زمینه ی کاربردی فناوری نانو در پیشرفت دنیا، صنعت ساختمان در جایگاه هشتم قرار میگیرد. بنابراین کاربرد فناوری نانو در صنعت ساختمان،به نسبت گستردگی این صنعت، اندک است. اگرچه امروزه شاهد استفاده محدود از مواد و مصالح نانو در ساختمان هستیم،اما با توجه به قابلیت های این فناوری نو ظهور، انتظار میرود که در آیند های نزدیک، شاهد رشد بسیار چشمگیریدر استفاده از مواد نانو در صنعت ساختمان سازی باشیم. از جمله کاربردهای فناوری نانو در صنعت ساختمانمیتوان به استفاده از آن در رنگها، شیشه ها، عایقهای ساختمانی، کاشی و سرامیک، سیمان و بتن و غیره اشاره کرد. شرکت برآیند سازه مهام با توجه به جایگاه مهم این فناوری ، گاه های مثبتی را شروع به برداشتن کرده است و موفق به اختراعاتی در زمین نانو گشته و در دور نمای شرکت ، توسعه این فناوری و استفاده از آن در پروژه های خود را قرار داده است .

تولید مصالح ساختمانی بر پایه نانو مواد

رنگهای خود تمیز شونده

 

 

 رنگهای خود تمیزشونده دسته ای از نانو پوششهای محافظتی هستند که به منظور افزایش دوام، کاهش هزینه ها و کاهش زمان مورد نیاز برای نگهداری  از تجهیزات، بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. با افزودن انواع مختلفی از نانو ذرات با  قابلیت خود تمیز شوندگی به رزین رنگ میتوان به این رنگها دست یافت.نانو رنگهای  خود تمیزشونده کیفیت ظاهری سطح را تغییر نمیدهد، کاملا شفاف بوده و قابل  استفاده بر روی سطوح داخلی و خارجی ساختمان هستند. در این رنگها آلاینده ها  یا دیگر مواد خارجی، چسبندگی بسیار ضعیفی به سطح رنگ دارند، بنابراین به   آسانی به وسیله عوامل طبیعی )باد و باران( یا تمیز کردن سطح زدوده می شوند.

رنگهای آنتی استاتیک یا ضد الکتریسیته ی ساکن

 

با توجه به اينکه الکتريسته ساکن ايجاد شده در اثر تردد، سايش، مالش در صنايع مختلف و به خصوص در مکانهایی که مواد قابل اشتعال وجود دارد، جرقه و انفجار گرديده و خسارت جبران ناپذيري به وجود ميآورد، استفاده از روکش آنتي استاتيک با قابلیت هدايت الکتريکي و انتقال جريان الکتريسته ساکن در این مکانها الزامي به نظر ميرسد. در رنگهای آنتی استاتیک نانو به دلیل سطح ویژه بالای پرکننده ها، نیاز به مقدار کمتری از این مواد
برای رسیدن به خاصیت هدایت مطلوب وجود دارد. رنگ آنتی استاتیک نانو خواص مکانیکی، فیزیکی و شیمیایی بالایی دارد و استفاده از این نوع رنگ باعث بهبود فرآیند پذیری، خواص مطلوب رنگ، کیفیت و دوام بسیار بالای آن می شود.

رنگهای مقاوم به خراش

 

خراشهای سطحی میتوانند طول عمر بسیاری از محصولاتی را کم کنند که انرژی و هزینه ی زیادی برای تعویض آن مصرف میشود. خراش برداشتن مواد بسیاری مثل فلزات، چوب، پلاستیک ها، پلیمر ها و شیشه ها کاربرد آنها را در بسیاری از موارد محدود میکند. پوششهای ضد خراشِ نانو، شفاف بوده و دارای کیفیت بالایی هستند و میتوانند به صورت رنگ یا پوششهای شفاف روی سطوح ایجاد شوند. در صنعت ساختمان میتوان از این پوششها در نمای خارجی و داخلی، در ها، پنجره ها، شیشه ها، کفپوش ها و وسایل داخلی ساختمان استفاده کرد.