25
مه

پرکینز اند ویل ، ساخت مدرسه ای برای آینده

شرکت پرکینز اند ویل در شیکاگو مرکزیت دارد، در سال ۱۹۳۵ توسط Larry Perkins و Phillip Will Jr تأسیس گردید، و در ۴۳ کشور مختلف دنیا پروژه های متنوعی را اجرا کرده است .

از جدیدترین پروژه های این شرکت ، طراحی و اجرای مدرسه ای پیشرفته در شههر بلمونت واقع در بوستون میباشد

این مدرسه بر مبنای یک محیط انعطاف پذیر و جذاب برای یادگیری ساخته شده است که برای آماده سازی دانش آموزان برای مشاغل در صنایع مختلف در آینده طراحی شده است. هدف سازندگان این مجموعه ، با توجه به فرم و نوع معماری که از آن استفاده کرده اند ، تمرکز بر یادگیری، انجام با انگیزه پروژه ها و تشویق دانشجویان در یک محوطه دانشگاهی می باشد .

جان پ. پیلان سرپرست این مجموعه می گوید: “این مدرسه جدید در مورد آینده است – ما باید دانش آموزان خود را با یک محیط یادگیری پویا و الهام  برای موفقیت در آینده ای ناشناخته آماده کنیم .” “از طريق يک محيط يادگيري و تدريس انعطاف پذير، ما مي توانيم از انواع فعاليت هايي که باعث نوآوري و ايجاد فراگيری مادام العمر برای همه مي شود، حمايت کنیم.”

از ویژگی های قابل توجه در ساخت این مجموعه همسو بودن ساختار معماری آن با محیط زیست می باشد . به طوری که تغییر شرایط آب و هوایی می تواند به طور هوشمند نیاز های انرژی خود را تامین کند . این ساختمان با یک استراتژی جامع که شامل چاه های زمین گرمایی و پانل های فتوولتائیک سقفی است، اجرا شده و می تواند منابع انرژه خود را خود تامین کند .

همچنین کاهش مصرف انرژی خبر خوبی برای محیط زیست و شهر بلمونت است تا صرفه جویی های قابل توجهی در عملکرد ساختمان انجام دهند .

این ساختمان با شکستن ساختار جداسازی فضای ین دانش جویان متوسطه و دبیرستانی ، حرکت جدیدی را در فضای سیستم های آموزشی ایجاد کرده است . به طوری که فضای تحصیلی بین همه مقطع ها به صورت مساوی به اشتراک گذاشته شده است .

این امر به دانش آموزان این امکان را می دهد که با توجه به سطح خود از امکانات متنوع دانشگاه به صورت متساوی استفاده کنند .

بروک تریواس، مدیر کل Perkins + Will، موگوید : “مسئله این است که شکست موانع بین رشته ها و ایجاد فضاهای آموزشی برای همگان باعث ایجاد فضایی رقابتی تر و با نشاط تر جهت بیدار سازی خلاقیت دانش آموزان خواهد بود ”

جیمی هود یکی از معلمین و نیز از والدین دبیرستان بلمینگ می گوید: انعطاف پذیری فضاهای کلاس های جدید فرصت بیشتری برای کلاس های یکپارچه و تدریس و آموزش فراهم می کند.

معماری این مدرسه به گونه ای انجام شده که مبلمان ها و تخته های وایت برد و میز و صندلی قابلیت متحرک دارند و میتوان نوع و چیدمان مکان و فضای تدریس را به دلخواه عوض کرد تا از یکنواختی بیرون آید .